A szakma megszerzése után azonnali munkakezdési lehetőségekkel, a leghasznosabb, legcsábítóbb gyakorlati helyekkel és piacképes tudást kínálva kezdi meg új, közös működését a két intézmény. A piacképes jelző ez esetben még fokozottabban érvényes: a felmérések alapján mindhárom szakma komoly emberhiánnyal küzd – a Magyar Közlöny 2018-as adatai jól mutatják, hogy az átlag 30 százalékos béremelés ellenére mennyi a betöltetlen állás, és mennyire várják továbbra is a hazai vállalatok és cégek például a gyakorló ápolók és a konyhai dolgozók jelentkezését. Ezen szakmákat próbálja szakemberekkel feltölteni a Máltai Szeretetszolgálat. Ennek egyik lépése a két szakképző hely praktikus és ésszerű, az oktatás mindennapjainak megkönnyítését célzó egyesítése, melynek eredményeképp továbbra is két épületben, de centralizáltabb, ennek köszönhetően átláthatóbb körülmények között folyhat a tanítás.


„Fontos megemlítenünk, hogy két kisebb, de ennek köszönhetően emberközpontú, párbeszédre és megértésre épülő tanintézményről van szó, mely a társulást követően is ezeket az erényeket tartja szem előtt.” – közölte az intézmény igazgatója, Csűri Zsuzsanna. – „Talán árulkodó lehet, hogy a végzett diákjaink jelentős hányada választja végső hivatásául az itt tanult szakmát, illetve a tanulóinknak kiemelkedő számban kínálnak végleges pozíciót a frekventált gyakorlati helyeken, mint például a Ritz-Carlton, a Four Seasons Gresham Palace Hotel, a Gundel, vagy a Corinthia.”

Az iskola az Erasmus+ nyújtotta lehetőségek kihasználásban is az élen jár – ebben az évben például Prágában szereztek tapasztalatokat és hasznosítható tudást a tanulók, és nem egyedülálló alkalom, hogy decemberben a Kanári-szigetekről tér vissza egy csoportnyi szakácstanonc.
Fontos kiemelni: a Máltai Szeretetszolgálat szellemiségét követő intézmény ezek után is szívesen látja a hátrányos helyzetű fiatalokat is.

A Máltai Szeretetszolgálat sajtóközleménye innen letölthető.