"Biztosítunk egy innovációs keretet is, kifejezetten pedagógiai-módszertani-szakmai innovációkra. Itt végképp az a cél, hogy azokat a kollégákat, akik rendszerszintű innovációkat vezetnek be az iskolákba, díjazzuk. Mondok egy példát: Tarnabodon reggel bejönnek a gyerekek, reggeliznek, van egy kis mozgás, ami az idegrendszeri érést is segíti, aztán másfél órás tömbökben alapkompetenciákat fejlesztő órák vannak, majd a közös ebéd jön. Tiszaburán, amikor átvettük az iskolát az államtól, nem volt napközi, mert nem volt tanár, mindenki szétszéledt ebéd után. […] Viszont mi nem csak napközis csoportokat hoztunk létre, hanem elkezdtük már a felsőtagozatot is iskolaotthonos oktatássá alakítani. Van, ahol műhelyeket csinálnak a pályaorientáció miatt. Fontos a szülőkkel való kapcsolat. Ahhoz, hogy a középiskolában bent maradjon a diák, a szülőket is meg kell nyerni. Így az innováció része az is, olyan programokat találjunk ki, amelyek a szülőt és az iskolát is közös nevezőre tudják hozni. Mi a saját kollégáinkat ösztönözzük innovációra. Együtt próbálunk megoldásokat kidolgozni. Nincs egyetlen máltai módszer, mert ahány iskolánk van, annyiféle módszer van."

A teljes interjú letölthető pdf formátumban ide kattintva.