A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Károly Róbert Középiskolájában, az ország többi iskolájához hasonlóan március közepe óta a járványhelyzet miatt elrendelt tantermen kívüli, digitális oktatás zajlik. Az iskolában munkaközösségek, csoportok alakultak, hogy meghatározzák új működésüket és a szükséges feltételeket megteremtsék, majd kérdőíves módszerrel felmérték a tanulók otthoni lehetőségeit. A Máltai Szeretetszolgálat létrehozott egy honlapot a tananyagok feltöltésére, mely könnyen elérhető nemcsak a tanároknak, de a diákoknak és szülőknek is. Azóta a mindennapi munka az online terekben zajlik. Rutinosan mozognak mind a pedagógusok, mind a diákok az internetes felületeken, a Classroom, a Redmenta és az e-Kréta rendszerében.  

Az 1954 óta működő középiskola gimnáziumi-, szakgimnáziumi- és szakközépiskolás képzést nyújt. Kereskedelmi, vendéglátóipari és turisztika szakirányokon 3, 4, illetve 5 év alatt szerezhetnek szakmai bizonyítványt vagy tehetnek érettségit a tanulók. 

Az iskola tantestülete úgy döntött, a digitális felületeket nem csak az oktatásra, de a végzős diákoktól való búcsúra is felhasználják, hogy a veszélyhelyzet idején se maradjon ki az életükből a ballagás. Az igazgató, Daskalopoulos Kuzbelt Hilda kifejtette, tudják, hogy minden végzős diák életében fontos mérföldkő a középiskolai ballagás, amely egy korszak végét és egy új szakasz kezdetét jelképezi. A koronavírus járvány idején ez a búcsúzás is másképp alakult. 

„Hosszan gondolkoztunk, mit tehetünk a végzősökért, hogy ebben az évben is maradandó élmény legyen a ballagás. Ettől nem szerettük volna megfosztani őket, hiszen annyi mindenről kellett az utóbbi időben lemondaniuk. Úgy hagyták el az épületet, ahol éveket töltöttek, hogy nem voltak tudatában, utoljára jártak itt. Nagyon fájt, hogy az utolsó, hagyományos, zárt ajtók mögött tartott osztályfőnöki óra is elmaradt. Nem tudtak egymástól elköszönni sem.” - mondta el az iskolaigazgató.

Mivel a tanítás és az iskola közösségi élete több hete az online térben zajlik, elhatározták, hogy a ballagást is így fogják megtartani. A virtuális ballagásra a tanárok egy filmet állítottak össze, személyre szóló osztályfőnöki videókkal, a gyerekek saját fotóival, melyeket az iskolában, kirándulásokon, közös programokon készítettek. Mindent úgy szerveztek meg, mintha hagyományosan ballagnának el az osztályok. A tanulók tablófotóit vetítették az osztályfőnöki üzenetek előtt, a ballagási meghívókat kihelyezték a padokra, ünneplő ruhákat is készítettek ki.

Virágokkal díszítették a termeket, búcsúüzeneteket írtak a táblákra. A virtuális ballagásra készült kisfilm nézője bejárhatta az iskola épületét, termeit, folyosóját. Az iskola zászlóját a Himnusz hangjaira átvitték a templomba, így a ballagás, mint minden évben, idén is a Szent Bertalan Templomban ért véget az igazgatónő beszédével.

A diákokat zárt rendszerben hívták meg a virtuális eseményre. A tanulók mindössze arról értesültek, hogy készül számukra egy meglepetés, minden mást sikerült teljes titokban tartani. Április 30-án 16 órakor 138 -an jelentkeztek be az online ballagásra. A tanulók meghívták szeretteiket is, emellett a teljes dolgozói közösség is részt vett.

„Torokszorító volt.” „Könnyezni ér, ugye?” „Köszönöm, hogy nem maradtunk ki ebből”  „Amikor megláttam a termünket, sírtam.”– csak néhány reakció a ballagást kísérő kommentekből.

A diákok is készültek meglepetéssel tanáraiknak, volt olyan osztály, mely virtuálisan adott szerenádot az osztályfőnökének a Facebookon, mások messenger csoportokban írásban búcsúztak tanáraiktól.

Május első hetében megkezdődnek az érettségik, majd a szakmai vizsgák, a járványügyi óvintézkedéseknek megfelelően, távoságtartással és fertőtlenítéssel óvva a diákokat és tanárokat.