Hatalmas sikerrel, rekordbevétellel zárult a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jótékonysági Borárverése
A Máltai Mentőszolgálat főleg hétvégéken és ünnepnapokon dolgozik, hogy az Országos Mentőszolgálat munkatársait tehermentesítse. A szolgálat állami támogatás nélkül működik, költségeit nem számolja fel, térítési díjat nem kér senkitől. A mentőautók fenntartását, a kivonulások során felhasznált egészségügyi eszközöket és gyógyszereket adományokból vásárolja meg a Szeretetszolgálat. A különleges mentőalakulathoz 120 fős személyzet tartozik: orvosok, ápolók, gépkocsivezetők, mindannyian önkéntesek. Mérnök, jogász, könyvelő, állatorvos, pap és repülőgép-pilóta is végez szolgálatot a rohamkocsikon, akik kemény vizsgák után segédápolóként lettek tagjai a mentő személyzetének. Munkájukért hálát nem várnak, és semmiféle juttatást nem fogadnak el, a máltai önkéntes mentősök azt vallják: Jutalmunk a megmentett élet!
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat egy, a tiszaburai asztalos üzemben készült hangszoborral köszöntötte a 30 éves Budapest Borfesztivált, melyet a fesztivál főszervezője, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, Zilai Zoltán vett át
A fokozott igénybevétel és a folyamatos készenlét a legjobb technikát is próbára teszi: mára elkerülhetetlenné vált a hat éve vásárolt mentőautó cseréje. Az új autó beszerzésének várható költsége 40 millió forint, ezt az összeget csak adományozók támogatásával tudja előteremteni a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. Az új mentőautó mielőbbi megvásárlásához a Budapest Borfesztivál is csatlakozott, így az idei Jótékonysági Borárverésen egy új mentőre gyűltek a licitek. A Borfesztivál számára az idei célkitűzés különösen fontos volt, hiszen a borkedvelők egyik legismertebb rendezvényén már közel húsz éve a Máltai Mentőszolgálat autói és önkéntesei nyújtanak több tízezer vendég számára biztonságot.
30 éves a Szeretetszolgálat stratégiai partnere, a SPAR Magyarország Kft, az évforduló alkalmából a szervezet vezetősége egy hangszobrot adott át a vállalat ügyvezetőjének, Heiszler Gabriellának
Az árverésen résztvevő licitálók nyitottságának, a borászok nagylelkű felajánlásainak köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel zárult. A tételeket a felejthetetlen hangulatú este során Bősze Ádám zenetörténész, műsorvezető és dr. Antal Gábor, a Borfesztivál főszervezője bocsátotta kalapács alá. A 39 árverési tétel, valamint a Magyar Máltai Szeretetszolgálat saját borai összesen 12.880.000 forintért keltek el.
A 39 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a Kreinbacher Birtok Kreinbacher Brut Classic Magnum 2016-os évjáratú 1,5 literes pezsgője kelt el. Kikiáltási ára 20.000 forint volt, végül 430.000 forintért vitték el, ami azt jelenti, hogy a tétel huszonegy és félszeres áron talált gazdára, egyébként ez a tétel kelt el a legmagasabb áron is az este folyamán.
Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele Babits László 6 puttonyos Tokaji Aszúja és a Mészáros Borház Grand Atiqua válogatása volt, mindkettő 120.000 forintról indult. Előbbit 400.000 forintért, utóbbit 240.000 forintért ütötték le. A legrégebbi évjáratot tartalmazó tételt Bakondi Endre ajánlotta fel, a Bakondi Bikavérekből álló 12 palackos sorozatban az 1992-es évjárattól 2009-ig sorakoztak a palackok. A borok kikiáltási ára 30.000 forint volt, végül 320.000 forintért találtak gazdára.
Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 90.000 forintról indult és 360.000 forinton zárt. Nem hiányozhatott idén sem a SPAR Magyarország Kft. felajánlása: egy NAVON VINO 14 palackos borhűtő, melybe 6 palack 2015-ös évjáratú SPAR Válogatás Bock Imperium Cuvée került. A kikiáltási ár 50.000 forint volt, végül 330.000 forintért vitték el.
A 39 tételen kívül az árverést követően a jótékonysági borvásáron a Szeretetszolgálat két féle, fadobozban kínált borából lehetett vásárolni, vagy rendelést leadni. Mind a 2014-es évjáratú Tokaji kései szüretelésű Jánosáldás, mind az 1989-es évjáratú 5 puttonyos Aszú nagy sikert aratott, hiszen összesen 1.000.000 forint gyűlt össze a vásáron.
Győri-Dani Lajos, a Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke díszoklevéllel mondott köszönetet a Carbon Group Communication Reklámügynökség vezetőinek. A reklámcég jótékonysági felajánlásképpen készítette el a Szeretetszolgálat termékeinek arculatát, és az Interspar áruházakban vásárolható textíltáskák grafikáját.
A vendégeket Zilai Zoltán, a Budapest Borfesztivál igazgatója köszöntötte, ezt követően Vecsei Miklós, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke beszámolt az Szeretetszolgálat elmúlt két évének sikereiről, majd ismertette az idei célkitűzést. Kozma Imre atya, a Szeretetszolgálat alapító elnökének szavai a vendégek számára adtak inspirációt a licitáláshoz. Az est során a Szeretetszolgálat felköszöntötte az idén 30 éves Budapest Borfesztivált és másik fontos partnerét, a szintén 30 éves SPAR Magyarország Kft.-t. Ajándékba mindketten a MÜPA és a Szeretetszolgálat együttműködéséből született kortárs művészeti alkotást, egy-egy fából készült hangszobrot kaptak. Befejezésként Győri-Dani Lajos, a Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke ismertette az árverésen összegyűlt összeget, és mondott köszönetet a vendégeknek.
A Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat háláját fejezi ki azon borászok iránt, akik egy-egy különleges palackkal vagy borválogatással hozzájárultak a Máltai Mentőszolgálat új rohamkocsijának megvásárlásához. Nélkülük és a nyitott lelkű licitáló vendégek nélkül nem valósulhat meg a kitűzött cél.