A Borfesztivál vendégei ebben az évben is kaptak egy nyakba akasztható pohártartó szütyőt. Kicsi, fekete vászontáskát egy kis piros füllel, rajta a máltai kereszttel. Ez a piros címke védjegy. Azt jelzi, hogy a Borfesztiválra készült táska valakinek értékteremtő munkát, jövedelmet jelentett, méltóságot adott. A fekete szövetből Tiszaburán, a máltai varrodában lett pohártartó, Borfesztivál kellék. Olyan asszonyok állították elő, akik máshol nem tudtak volna elhelyezkedni, kellett hozzá a Szeretetszolgálat programja, hogy esélyt, lehetőséget kapjanak megmutatni: Tiszaburán ilyet is tudnak. Ezt üzeni a fekete anyag szélére varrt piros címke.
A Borárverés vendégeit Vecsei Miklós, a Szeretetszolgálat alelnöke köszöntötte, és bemutatta a tiszaburai üzemet, valamint a karitatív szervezet Jelenlét programját. „Csak ahhoz az emberhez van közünk, akivel közösséget vállalunk. Osztozunk egymással az élet gondjaiban, közel engedjük egymást és nyomot hagyunk egymás életében – ezt mi, máltaiak jelenlétnek nevezzük.” – mondta Vecsei Miklós a Borárverés kezdetén.
A tiszaburai varrodát 2016-ban nyitotta meg a Szeretetszolgálat. Édesanyák és nagymamák tanultak szakmát a műhelyben, és közben újra munkába járó emberek lettek. Segély helyett immár pénzt keresnek. A mindennapi munka közben megtapasztalják, mit jelent közösséghez tartozni, megérkezni valahová, ahol közük van egymáshoz, ahol vigyáznak a másikra, ahol megtartják és felemelik egymást. A kis üzem évtizedes hiányokat pótol a faluban, az emberek láthatják, hogy gépek dolgoznak, árut szállítanak, megrendelések érkeznek, terméket értékesítenek. Ez korábban hiányzott a mindennapokból.
A varroda ugyanakkor gyakorlati oktatás helye is, az óvodás és általános iskoláskorú gyerekeknek pedig játékos foglalkozásokkal segít a tanulásban és pályaválasztásban. A Szeretetszolgálat a most induló tanévben még több gyermeket szeretne bevonni a máltai munkahelyeken szervezett foglalkozásokba. Mai tapasztalataik jövőjük zálogát jelenthetik. Ehhez kérte a Szeretetszolgálat a licitáló vendégek segítségét.
Az árverésen résztvevő vendégek nyitottságának köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel zárult. A nagylelkű borászok által felkínált tételeket Bősze Ádám műsorvezető és Antal Gábor, a Borfesztivál főszervezője bocsátotta kalapács alá. A 40 árverési tétel összesen 6.310.000 forintért kelt el.
A 40 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a Heimann Pincészet Heimann Grand 2012-es évjáratú bora kelt el. Kikiáltási ára 15.000 forint volt, végül 360.000 forintért licitáltak rá, ez azt jelenti, hogy a tétel huszonnégyszeres áron talált gazdára.
Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele a Vertigo Media Kft. által felajánlott tokaji borválogatás volt. Az 1999-es Tokaj Oremus 6 puttonyos aszú, a 2011-es Szepsy 6 puttonyos aszú és a Kaláka Pince Tökösmál nevű, 2013-as évjáratú borok kikiáltási ára 150.000 forint volt, a borok végül 370.00 forintért keltek el. Ez volt az árverés legmagasabb áron megvásárolt bora. A legrégebbi tétel egy palack 1959-as évjáratú 6 puttonyos Tokaji Aszú volt a Grand Tokaj Zrt.-től, mely 100.000 forint kikiáltási árról indulva végül 340.000 forintért talált gazdára.
Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 70.000 forintról indult és 200.000 forinton zárt.
A Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat háláját fejezi ki azon borászok felé, akik egy-egy különleges palackkal vagy borválogatással hozzájárultak a tiszaburai varroda fejlesztéséhez. Nélkülük és a nyitott lelkű licitáló vendégek nélkül nem valósulhatna meg a kitűzött cél.