„Az ide járó gyerekek mindegyike hátrányos helyzetű, így a digitális oktatás nem működhetett, s bár heteken át vittünk nekik személyre szóló feladatlapokat, amelyeket lelkiismeretesen küldtek vissza, egy idő után apadt a lelkesedés. Ezért döntöttünk úgy, hogy mihamarabb elkezdjük a kiscsoportos foglalkozások megszervezését” – magyarázza Nyírfalvi Melinda igazgató.

Az oktatás egyelőre csak naponta 9 és 11 óra között zajlik, s ha szükséges, nyolc fő fölött kettébontják a csoportokat. Emiatt nem is kerül sor minden nap minden osztályra. A tanárok elsősorban a magyar és a matematika tantárgyakra fókuszálnak, de egyúttal arra is, hogy a higiéniás feltételeket megteremtsék: az épületbe belépő gyerekeknek kötelező használniuk a bejáratnál elhelyezett kézfertőtlenítőt.

„Nagyon akartam már találkozni Márti nénivel” – említi legfőbb indokként Lakatos Virginia, a harmadik osztály egyik tanulója, válaszul arra a kérdésre, hogy miért ült be ismét örömmel az iskolapadba. A kislányon kívül még hét diák foglal helyet az iskolába tantermében, egymástól szeparált padokban. A játékos matematikaóra során két tanító segíti őket a szorzótábla megismerésében.

Ez a május 26-i látlelet, de az intézmény kapuit már bő egy héttel azelőtt, 18-án megnyitották, hogy akár ennél is kisebb csoportokban, de már foglalkozhassanak a gyermekekkel. A tarnabodi általános iskola talán az első volt az országban, amely a járványt övező szigorítások enyhítése nyomán ismét diákokat fogadott.

A gyerekek lelkesedését mi sem mutatja jobban, mint hogy az egyik, néhány héttel ezelőtt visszakapott feladatlapra az osztályfőnöke által legnehezebben kezelhetőnek titulált gyermek ezt az üzenetet írta: „Soha többé nem leszek rossz, csak hadd mehessek iskolába!”