Az ország számos területéről érkeztek társadalmi vállalkozások, vállalkozók és szakemberek a Máltai Szeretetszolgálat budapesti központjába, hogy megmutassák a nagyközönségnek: hogyan boldogulnak a gazdasági szférában, milyen termékekkel sikerülhet ma Magyarországon bejutni a piacra, hogyan tud egy társadalmi vállalkozás hozzájárulni a környezettudatos vásárláshoz úgy, hogy közben munkahelyeket teremt olyan munkavállalóknak, akik közül többen évek óta nehezen tudnak elhelyezkedni a munkaerőpiacon.
A „Közös Kosár” elnevezésű kétnapos vásáron 20 társadalmi vállalkozásnak volt lehetősége bemutatni termékeit és számos szakember, köztük a Szeretetszolgálat évek óta ezen a területen dolgozó munkatársai mondták el, miért fontos és hogyan érdemes támogatni ezeket a vállalkozásokat. Többek között azért, mert nemcsak környezettudatosságra és tudatos fogyasztói viselkedésre tanítanak, hanem minőségi termékeket árusítanak, legyen az élelmiszer, szolgáltatás, vagy használati tárgy.
A szakmai program résztvevői „Színész Bob”, Horváth Kristóf segítségével írtak marketing verset. A SENTINEL programban részt vevő egyik magyar szervezet, a Konett Team pedig a mentorálási folyamatról, valamint a hálózatosodás fontosságáról tartott hasznos előadást.
A kétnapos vásáron számtalan érdeklődő fedezhette fel a társadalmi vállalkozások világát, kóstolhatta, vásárolhatta meg termékeiket.
A képre kattintva tekintsék meg a vásáron készült fotó galériánkat:
Mindemellett meghallgathatták a Romano Drom akusztikus koncertjét, a gyerekek pedig bábelőadásokon és a máltaiak Mozgó Játszóterének játékmestereivel szórakozhattak.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat vezetésével 2017 óta zajlik a nemzetközi SENTINEL projekt. A Szeretetszolgálat több, már régóta működő társadalmi vállalkozása szolgál jó példaként a programban, például a gyulaji húsüzem és a pécsi elektronikai bontó.