Kétszeresére bővítette a Marcaliban működő, súlyos fogyatékossággal élő gyermekek Fejlesztő Iskolájának épületét a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa, az intézmény ezzel nemcsak tágasabb és modernebb lett, hanem új funkcióval is bővült, szeptembertől már óvodai csoportok is indulnak fejlesztésre szoruló gyermekek számára.

Összesen több mint 3500 gyermek kezdi meg a 2024/25-ös tanévet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által fenntartott 20 köznevelési és szakképző intézményben. Az óvodákba és iskolákba járó gyerekek döntő többsége hátrányos helyzetű, emiatt ők különleges figyelmet és segítséget kapnak képességeik kibontakoztatására. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat nyolc óvodát – kettőben hétfős mini bölcsődét is – hét általános, valamint egy fejlesztő iskolát és négy szakképző intézményt működtet. A karitatív szervezet iskolái és óvodái jellemzően nehéz helyzetben lévő kistelepüléseken működnek, míg a középiskolák városokban, Budapesten, Gyöngyösön, Dombóváron és Devecserben vannak.

Az általános iskolákban ősztől nagyszabású fejlesztés indul, mely a pedagógusok lehetőségeit bővíti képzésekkel, új módszerekkel, hogy a következő két évben javuljanak a gyermekek alapkompetenciái, de folytatódik a gyerekek egyéni haladását figyelembe vevő digitális matematika oktatás is.

 

A gyöngyösi és a devecseri szakképzőkben folytatódik az előző tanévben bevezetett, új szemléletű projektoktatás, melynek során a tanulók már nem hagyományos módon, tantárgyakat tanulnak, hanem komplex feladatok közös megvalósítása során sajátítják el a szükséges ismereteket, köztük a közismereti tárgyak tananyagát is.

A Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola az országban elsők között indítja el az óvodai nevelő okleveles technikus képzését, amelyet az Apor Vilmos Katolikus Főiskolával közösen valósít meg. Az intézménybe járó külföldi diákok számára pedig újabb orientációs évfolyam indul, ennek a képzésnek a középpontjában a magyar nyelv oktatása és szakmák megismertetése áll, hogy mielőbb felzárkózzanak kortársaikhoz, és sikeresen kapcsolódhassanak be a szakképzésbe.

A gyulaji általános és a dombóvári középiskolában folytatódik az iskolából kimaradt fiataloknak a hiányzó végzettség megszerzésében segítő Dobbantó program, amelynek célja, hogy egy szakma megtanulására felkészítse a magatartási vagy tanulási zavarokkal küzdő, a 15. évüket már betöltött fiatalokat. Ők műhelyiskolai képzésben folytathatják tanulmányaikat, melyek végén részszakmát szerezhetnek. A két képzés együtt alapfokú iskolai végzettséget is ad, tehát a résztvevők számára elérhetővé válnak további képzések, tanfolyamok is.

A most kezdődő tanévben tovább bővült a máltai szakképzőkben megtanulható szakmák száma is, a legtöbbet, szám szerint huszonhármat Dombóváron oktatják.