A Venezuelából érkező menekült családok hivatalos iratainak intézése Magyarországra érkezésük után kezdődik, kisebb-nagyobb megszakításokkal, de öt éve folyamatosan zajlik. Budapesten a Fő utcai intézmény lakcímén érhetik el őket a hivatalok, amíg a Máltai Szeretetszolgálat segítő programjában részt vesznek. A programból való kilépésük után, amikor például saját lakásba, önálló albérletbe költöznek, vagy elhagyják a magyar fővárost, a Máltai Szeretetszolgálat kijelenti az érintetteket a Fő utcai címről. Utoljára idén januárban, ezt megelőzően tavaly októberben és szeptemberben jelentett ki az ellátásból kikerült családokat az I. kerületi címről a karitatív szervezet.
Az ügyintézéshez szükséges lakcímbejelentés a szociális munka általános gyakorlata, nemcsak a Máltai Szeretetszolgálatnál, hanem minden olyan szervezetnél, amely otthonukat elveszített személyekről gondoskodik. Ötven-hetven férőhelyes hajléktalan ellátó intézmények címére több esetben akár 400-500 személyt is bejelentenek a szociális munkások, hogy az érintettek különböző ellátásokat igénybe vehessenek. A feladat a szociális munka jogszabályban is rögzített része, és aki folyamatában figyelemmel kíséri ezt a tevékenységet, tudja, hogy a választások időpontja nem befolyásolja az intézmények címére bejelentett emberek számát.