A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Vodafone Magyarország gyakorlati tanácsokat tartalmazó online útmutatót tesz elérhetővé, hogy aki szeretne, segíthessen a környezetében élő magányos embereknek. A Vodafone emellett a lehető legszélesebb réteg számára szeretné elérhetővé tenni a kapcsolattartáshoz szükséges okoseszközöket, ezért az online útmutatón túlmenően kedvező karácsonyi készülékajánlatokkal is készül az ünnepekre.

Előzőleg november közepén jelentette be a Vodafone, hogy okoseszközöket adományoz a Máltai Szeretetszolgálat idősotthonainak országszerte, ezzel segítve az otthonok lakóit a szeretteikkel való kapcsolattartásban. Az online útmutató, illetve a kedvezményes készülékajánlatok újabb mérföldkövei a Vodafone magány elleni fellépésének.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakértői szerint az év végi, ünnepi időszak nagyobb mértékben hozhatja elő a magányosság és az elszigeteltség érzését az egyedül, másoktól távol élő emberekben.  A magány ellen a társas támogatás szinte bármely formája, a legapróbb gesztus is kapaszkodót jelenthet, azonban ahhoz, hogy jól segíthessünk, megfelelő ismeretek szükségesek. A Vodafone Magyarország ezt felismerve a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködésben gyakorlati útmutatót tesz elérhetővé december 1-től, amely részletesen bemutatja, mire érdemes figyelnie azoknak, akik beszélgetéssel segíteni szeretnének a magány enyhítésében. Az online útmutatót a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szakemberei készítették és az apró gesztusoktól a komolyabb beszélgetésig többféle szituációhoz is szakszerű ajánlásokat fogalmaztak meg. A felületen hasznos és gyakorlati tanácsokat kaphatunk ahhoz, hogy hogyan tegyük meg az első lépést, például a szomszédunkban élő, magányos idős ember felé, hogyan teremthetünk vele kapcsolatot, vagy hogyan kommunikáljunk vele. Az útmutató itt érhető el.

„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat azt vallja, hogy segíteni csak jól szabad. Jól segíteni pedig úgy lehet, ha azt adjuk, amire a másik embernek szüksége van, úgy, ahogy mi magunk is elfogadnánk.  Azt látjuk, hogy sok a bizonytalanság azzal kapcsolatban, mit mondjunk, hogyan reagáljunk, ha egy olyan emberrel beszélünk, aki nehéz élethelyzetben van. A Szeretetszolgálat szakembereivel készítettük ezt az oldalt és az itt található ajánlásokat, hogy segítsünk azoknak, akik segíteni szeretnének. Mindenkit arra bátorítunk, hogy apró figyelmességekkel, egy mosollyal, kis ajándékkal vagy egy beszélgetéssel tegyen azért, hogy a környezetében élőknek örömet szerezzen” - mondta Lengyel Melinda a Magyar Máltai Szeretetszolgálat HR-vezetője.

„A Vodafone, mint multinacionális vállalat, jelentős kommunikációs erővel is rendelkezik, és ezt a kommunikációs erőt szívesen állítjuk annak szolgálatába, hogy a Szeretetszolgálat szakértelmével elkészült útmutatónak felületet biztosítsunk. Minden eszközünkkel azon dolgozunk, hogy ezek az értékes és hasznos tanácsok minél többekhez eljussanak majd, és sokan segítsenek idén karácsonykor” – nyilatkozta Révész Balázs, a Vodafone Magyarország Lakossági Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese.

 


 

„Kicsit több figyelemmel, apró gesztusokkal mindenki tehet azért, hogy örömet szerezzen a környezetében élő, magányos embereknek”

Mi köze lehet éppen egy technológiai cégnek egy olyan kampányhoz, amelynek témája a magány? – ez a kérdés is felvetődött azon a kerekasztal beszélgetésen, amit a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és Vodafone közös kampányának részeként szerveztek meg. Ezen pedig kiderült: nagyon is sok köze lehet a technológiának a magány feloldásában.

„A célunk, hogy digitalizáljuk Magyarországot és annak elérése is, hogy senki ne maradjon ki ebből” – adott magyarázatot a cég elköteleződésére Révész Balázs, a Vodafone Magyarország Lakossági Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese. Hozzátéve, technológiával a magány ellen is nagyon hatékonyan lehet fellépni.

Ez már a gyakorlatban is kiderült: a Vodafone 29 idősotthon lakóit lepte meg olyan okos eszközökkel, amelyekkel boldog és ünnepi pillanatokat szereztek a szeretteiktől távol, a járvány miatt pedig elzártan élő időseknek. „Egy idős néni születésnapját így nem csak a lakótársai és gondozói tudták megünnepelni, egy tablet segítségével „jelen volt” a néni lánya és unokája is” – mesélt tapasztalatáról a Magyar Máltai Szeretetszolgálat HR vezetője. Lengyel Melinda arról is beszélt, hogy a Vodafone kampánya a hasonló ünnepi pillanatokat fogja megsokszorozni.

Magyarországon a felmérések szerint több mint egymillió ember él magányosan. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Vodafone Magyarország közös kampányában arra hívja fel a figyelmet, hogy kicsit több figyelemmel, apró gesztusokkal mindenki tehet azért, hogy örömet szerezzen a környezetében élő, magányos embereknek.

Dr. Belső Nóra pszichiáter a kerekasztal beszélgetésen arra figyelmeztetett: a magány nemcsak az idős emberekre jelenthet veszélyt, bármely életszakaszban előfordulhatnak olyan események, amelyek elszigetelhetik az embert másoktól. A magány ellen a legjobb orvosság a társas támogatás bármely formája – legyen az baráti vagy családi találkozó, ismerkedési lehetőség, vagy akár egy telefonhívás, vagy online beszélgetés. A mai okos eszközök pedig már nem elmagányosítanak, hanem segíthetnek társaságot találni.