Az idén december 12. és 17. között megszervezett karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 SPAR és INTERSPAR áruházban fogadta a vásárlók adományait. Az akció alatt több mint 327 tonna tartós élelmiszert gyűjtöttek a jótékonysági szervezet munkatársai, amelyből 31 ezer ajándékcsomagot készítettek, hogy azokat még az ünnep előtt személyesen eljuttassák a rászorulóknak. A rekordmennyiségben összeállított csomagok főleg a mindennapokban is fontos termékeket – tésztát, konzervet, rizst, kekszet, lisztet, cukrot és étolajat – tartalmaznak.


„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közel negyedszázada szervezi meg az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akciót. Ebben az esztendőben olyan új elemekkel buzdítottuk önzetlenségre a vásárlókat, mint egy figyelemfelkeltő reklámfilm és egy online motivációkutatás, amely többek között arra a kérdésre kereste a választ, hogy az emberek miért tartják fontosnak, hogy rászoruló társaikon adományozással segítsenek. A felméréshez kötődően a kampány hat napja során a budapesti Batthyány téri áruházunkban elhelyezett installáción a vásárlók a helyszínen is megoszthatták velünk azt, hogy miért is adományoznak. Nagyszerű volt látni, hogy az egyre szaporodó nyilatkozatok ösztönző, jó példával szolgáltak a többi vevő számára is” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

„Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb idei akciója volt, amelyben a karitatív szervezet csaknem valamennyi intézménye és önkéntes csoportja részt vett. A karácsonyi gyűjtés jószándékú emberek tízezreinek tette lehetővé, hogy adott pillanatban, az üzletekben, rászoruló társainknak segítséget nyújtsanak, akár csekély összeggel is. A vásárlók felajánlásaiból készített ajándékcsomagokból rászoruló családok, egyedül maradt idősek, fogyatékossággal élő és hajléktalan emberek részesültek” – tette hozzá Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.

Az összegyűlt adományokból készült csomagokat a Szeretetszolgálat munkatársai még az ünnepek előtt átadják a legszegényebb településeken élő embereknek, egyedülálló időseknek, fogyatékkal élőknek, nagycsaládosoknak és hajléktalan embereknek.

Tekintse meg galériánkat a gyűjtés, csomagolás és átadás pillanatairól, kattintson a képre: 

Az idei kampány alapgondolatául az szolgált, hogy az Adni Öröm! akcióban adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjaival sosem fognak találkozni. Ennek ellenére mégis úgy gondoskodnak róluk, mintha a saját rokonaik lennének. Ezt fejezte ki a „Lett egy másik családom” szlogen.

Az Adni Öröm! 1997 óta tartó történetének egyik fontos újdonsága a televíziós kampány, amely közelebb hozta egymáshoz a támogatásra szorulókat és az adományozókat. A másik az áruházlánc előzetesen, online végzett motivációkutatása volt. A 2019 novemberében 1000 fős mintán végzett felmérés egyik legfontosabb tanulságát az jelentette, hogy a 18-59 éves magyarországi lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52%-a azok közé tartozik, akiket az érzelmeik vezérelnek az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek. A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. A felmérés megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozó gesztus. Erősen hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok, és egyre fontosabb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média is.

A kampányrajt helyszínén, a SPAR budapesti, Batthyány téri szupermarketében a szervezők arra buzdították az adományozó vásárlókat, hogy az üzletben kihelyezett felületekre írják fel, mi vezeti őket az adományozásban. Az akció végére az installációt teljesen elborították a vásárlók szívet melengető és másokat is önzetlenségre bátorító üzenetei.

A 23. Adni Öröm! jótékonysági kezdeményezés szervezői, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR a rászorulók nevében is hálásan köszöni a vásárlóközönség adományait.