A hagyományos tanítási modelltől eltérő, a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózását segítő innovatív pedagógiai megoldások a diákok mérhető teljesítményében is megmutatkoztak a most záruló tanévben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közoktatási intézményében.
Az aktív tanulást és a 21. századi kompetenciákat középpontba állító, digitális pedagógiai szemléletváltást célzó projekt indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány által fenntartott általános iskolákban. A Magyar Máltai Lovagok Szövetsége által gyűjtött céges adományokból, összesen 60 millió forintból megvalósuló projekt célja, hogy az öt máltai általános iskola 3-8. évfolyamán tanuló, mintegy 780 diák számára olyan támogató tanulási környezetet alakítson ki, amely elősegíti a hátrányból induló diákok iskolai jóllétét és a munkaerőpiaci érvényesüléshez szükséges készségek elsajátítását. A projektet a Galló József Általános Iskolában mutatták be május 3-án.
„Ne félj, mert megváltottalak!” – zengték csillogó szemmel. „Most csak engedem, hogy szeressen az Isten” – mondták aztán egymás mellett szorosan állva, megilletődötten. A május 29-i templombúcsú szentmiséjén, a gyulaji katolikus templomban tizenhét gyermek járult először szentáldozáshoz.
Gaudeamus igitur, ballagási tarisznya, orgonacsokor, matrózblúz, szerenád, bankett. Idén a hagyományos ballagás elemei hiányoznak az iskolákban. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat gyöngyösi Károly Róbert Középiskolájában online búcsúztak el egymástól tanárok és végzős diákok.
A középfokú végzettséggel rendelkező szakmunkások bérminimuma utolérte a kezdő tanári fizetést, pár éven belül országszerte komoly gond lesz a pedagógushiány. Milyen – akár szokatlannak tűnő – megoldási javaslatok léteznek? Egyszerre forráshiányos, pazarló és alulteljesítő a köznevelés, a legsürgetőbb problémákról, a lehetséges megoldásokról a tizperciskola.blog.hu kérdezte Thaisz Miklóst, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványának ügyvezető igazgatóját, az EMMI volt főosztályvezetőjét.