Máltai Szeretetszolgálat

Máltai napló

Máltai Tábor Makón

Szerző: Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2016-08-31 00:00:00

A helyes internethasználat mellett a természet csodáival is megismerkedhettek a gyerekek

Idén is megrendezte a makói máltai csoport a hagyományos Máltai Ifjúsági Tábort. A fiatalokat izgalmas programokkal és sok játékkal várták, melyekről Sánta Józsefné, a csoport önkéntese készített élménybeszámolót.

A hagyományainkhoz híven a táborunk első két napját a makói József Attila Múzeumban töltöttük, Cs. Tóth Gabriella múzeumpedagógus vezetésével. Játékos vetélkedők mellett részt vettünk a „Nemezbe mondott mesék” programon. Itt a táborozók az Aranyszőrű bárány története meghallgatása után elmondták és eljátszották a saját meséjüket. Majd a meseszereplők jeleiből nemezkitűzőket készítettek. Volt szó még a helyes internethasználatról, és az internet veszélyeiről. A nap végén még jutott idő arra, hogy a szövés fortélyait elsajátítsák. Gyorsan eltelt ez a két nap. A következő két napon egy új helyszínre vittük a gyerekeket, a marosparti Zöldház és Oktatóközpontba. Ezen a természet közeli helyen sokkal felszabadultabb és kötetlenebb programok voltak. Volt agility bemutató Kádár Gabriella a Dolgos Dog Segítőkutya Kiképző Alapítvány vezetője és a terápiás kutyái segítségével.   Festettünk kávéval Kajáriné Katalin irányításával. A tábor keretein belül került még sor az energiatakarékosság és energiatudatosság jegyében lévő szemléletformáló rendezvényünk megtartására. Fő témánk az energiatakarékosság és a megújuló energiaforrásaink hétköznapi használata volt. A két nap csúcspontja az energiaváros és energia farm építése volt, amit különböző újrahasznosítható dolgokból készítettek. Vendégünk volt még Pintér Attiláné Anikó is aki az agyagozás és a kerámia készítés rejtelmeibe vezette bele a gyerekeket. Mozgalmas volt minkét nap.

A péntek a kirándulásé volt. Ellátogattunk Kardoskútra, ahol megnéztük a Körös-Maros Nemzeti Park élővilágát, szürkemarhákat, juhokat, és egy madárlesre is eljutottunk ahol a környéken honos madarakat figyelhettünk meg.  Ezt követően utunk a csomorkányi romtemplomhoz vezetett. Majd ebéd után az Orosházi Máltai Játszóteret látogattuk meg. A gyerekek gyorsan birtokba vették az újabbnál újabb korszerű játékokat. Kellemesen elfáradt mindenki a hétvégére. De a kedves szavak nem maradtak el a gyerekektől és szüleiktől -  hogy, már most nagyon várják a jövő évet, hogy ismét ilyen fantasztikus program részesei lehessenek újra.